Do Performance Max kampaní přidávejte podklady obsahující kombinaci nadpisů, textů, obrázků a videí, které slouží k tvorba reklam v jednotlivých reklamních formátech. Pomůže vám to s větší relevancí obsahu reklam a publika, kterému se to reklamy zobrazují.
1. Vytvářejte více podkladů – můžete je vytvářet pro:
- kategorie e-shopu,
- značky, které prodáváte,
- klíčový sortiment,
- (déle trvající) sezóny či kolekce,
- obecný asset.
2. Podklady propojujte s odpovídajícím sortimentem přes skupiny záznamů. Např. pokud je podklad s tématikou hokeje, propojte jej pouze s hokejovým sortimentem.
V podkladech k sortimentu přejdete přes skupiny záznamů.
Struktura členění sortimentu pro jednotlivé podklady ve skupinách záznamů se zobrazí takto:
Na ukázce je členění navíc rozšířené o 2 parametry, ale ty nejsou podstaté pro ukázku toho, že do podkladu (assetu) Hokej se člení pouze proukty z kategorie Hokej.
3. Doplňte k podkladům signál publika – cílová skupina, která pomůže správně zacílit komunikaci. Můžete použít externí i vlastní signály publika, více popisuju v bodě 4. a 5.
4. Signály publika na základě chování uživatelů na internetu podle jejich zájmů, hledání a návštěv webů.
5. Doplňte k podkladům signály publika na základě vašich vlastních dat – vlastní publika v Ads, publika v GA4 (která umožní podrobější segmentace) nebo také e-maily zákazníků (při použití tohoto postupu musíte dodržet GDPR). Pokud je v účtu dostatek dat využívám jako signál přímo nakupující (dané kategorie či značky apod.). Pokud má účet málo dat – vytvářím segmenty z prohlížejících uživatelů nebo add-to-cart uživatelů daných produktů.
6. Výkon jednotlivých podkladů vyhodnocujte v tabulkovém zobrazení podkladů, kde můžete přidat sloupce – dívám se zejména na ROAS, hodnotu konverzí, cenu, dále pak kliknutí, imprese, CTR.
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.