Do Performance Max kampaní přidávejte podklady obsahující kombinaci nadpisů, textů, obrázků a videí, které slouží k tvorba reklam v jednotlivých reklamních formátech. Pomůže vám to s větší relevancí obsahu reklam a publika, kterému se to reklamy zobrazují.
1. Vytvářejte více podkladů – můžete je vytvářet pro:
- kategorie e-shopu,
- značky, které prodáváte,
- klíčový sortiment,
- (déle trvající) sezóny či kolekce,
- obecný asset.
2. Podklady propojujte s odpovídajícím sortimentem přes skupiny záznamů. Např. pokud je podklad s tématikou hokeje, propojte jej pouze s hokejovým sortimentem.
V podkladech k sortimentu přejdete přes skupiny záznamů.
![](https://www.pacinek.cz/obrazky/cl1/cl1-bod6-cl1.png)
Struktura členění sortimentu pro jednotlivé podklady ve skupinách záznamů se zobrazí takto:
![](https://www.pacinek.cz/obrazky/cl1/cl1-bod6-cl2.png)
Na ukázce je členění navíc rozšířené o 2 parametry, ale ty nejsou podstaté pro ukázku toho, že do podkladu (assetu) Hokej se člení pouze proukty z kategorie Hokej.
3. Doplňte k podkladům signál publika – cílová skupina, která pomůže správně zacílit komunikaci. Můžete použít externí i vlastní signály publika, více popisuju v bodě 4. a 5.
![](https://www.pacinek.cz/obrazky/cl1/cl1-bod6-signaly.png)
4. Signály publika na základě chování uživatelů na internetu podle jejich zájmů, hledání a návštěv webů.
5. Doplňte k podkladům signály publika na základě vašich vlastních dat – vlastní publika v Ads, publika v GA4 (která umožní podrobější segmentace) nebo také e-maily zákazníků (při použití tohoto postupu musíte dodržet GDPR). Pokud je v účtu dostatek dat využívám jako signál přímo nakupující (dané kategorie či značky apod.). Pokud má účet málo dat – vytvářím segmenty z prohlížejících uživatelů nebo add-to-cart uživatelů daných produktů.
6. Výkon jednotlivých podkladů vyhodnocujte v tabulkovém zobrazení podkladů, kde můžete přidat sloupce – dívám se zejména na ROAS, hodnotu konverzí, cenu, dále pak kliknutí, imprese, CTR.
![](https://www.diginews.cz/wp-content/uploads/ip-usmev.png)
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.