Jak nastavit členění produktů mezi Pmax a Shopping kampaněmi?

Produkty se mohou v čase přesouvat mezi jednotlivými kampaněmi ve struktuře Performance Max kampaní podle stanovených kritérií (marže, skladová zásoba apod.). Výhody takové struktury P.Max kampaní a faktorů pro členění produktů do jednotlivých kampaní vysvětluji v předchozích článcích o Performance Max a Google Nákupech.

Jak produkty mezi těmito kampaněmi přeřazovat?

Optimální řešení pro členění produktů mezi jednotlivými P. Max kampaněmi jsou vlastní štítky (custom labels), které si můžete k jednotlivým produktům přiřadit.

Jak nastavit vlastní štítky v Google Ads?

V Google Ads v nastavení Performance Max kampaně pak vybere příslušný štítek pro danou kampaň. Uděláte to v levém menu Google Ads – (zvolená P.Max kampaň) – Skupiny záznamů. Ukázka:

Jak přiřadit vlastní štítky k produktů?

Přiřazování custom label jednotlivým produktům pak uděláte v administraci e-shopu nebo v některém z nástrojů na správu XML feedů (já používám Mergado), nebo přímo v Google Merchant Center.

Doporučuju dostat faktory určené pro členění produktů např. marži, maržovou skupinu, počet produktů skladem do XML feedu a pak v Mergadu nastavit výběry podle těchto hodnoty, aby se členění produktů a přiřazení custom labels měnilo dynamicky v čase.

Dejte si pozor na členění podle kategorie

Na členění produktů do P.Max kampaní či Shopping kampaní přímo podle přenesených kategorií z e-shopu (obvykle element g:product_type). Protože:

  • jednotlivé produkty v dané kategorii mohou mít odlišné marže, skladovou zásobu, prioritu apod.,
  • mohou přibývat nové kategorie do stromu kategorií, které nebudou v nastavení kampaní zohledněné,
  • může se kompletně změnit struktura stromu kategorií e-shopu, což rozhodí členění.

You May Also Like