Struktura více P.Max kampaní pomůže e-shopům vytěžit Google Ads na maximum

Pozor na omyl, že jedna Performance Max v Google Ads zajistí optimální propagaci všech produktů.

Jedna Performance Max kampaň nestačí

Pokud máte větší sortiment a máte u jednotlivých produktů či kategorií produktů:

  • odlišné marže,
  • u části sortimentu příliš moc produktů skladem (skladová zásoba),
  • naopak jiné téměř vyprodané (skladová zásoba),
  • sezónnost,
  • nové modely, kolekce,
  • část produktů je velmi levná,
  • produkty mají velikosti nebo barvy.

A zároveň máte v účtu stovky konverzí, tak se vám vyplatí mít více Performance Max kampaní.

Proč? Protože u každé Performance Max kampaně nastavujete její cíl, u e-shopu to bude zpravidla požadovaná návratnost (prostřednictvím ROASu) a jednotlivé skupiny produktů (vizte výše) můžete propagovat s odlišnými cíly.

Příklad:

  • produkt A s velkou marží si můžete dovolit propagovat s podstatně vyšší intenzitou (a podílem nákladů na tržbách) než produkt s malou marží,
  • produkt B, kterého máte na tisíce kusů skladem potřebujete propagovat více než produkt, který máte na skladě poslední kus,
  • novou kolekci chcete podpořit o něco víc.

Proto potřebujete více Performance Max kampaní s rozdílnými cíli. Pokud budou produkty v jedné kampani, pravděpodobně bude docházet k neefektivitě, protože některé produkty budete propagovat méně (nebo více) než by si zasloužily.

Při struktuře podle marže – roste marže 🙂

Vytvořili jsme strukturu kampaní podle produktů, uvolnili nastavené roas cíle kampaní pro produkty s lepší marží. Zvedla se propagace produktů s vyšší marží (oranžová) a vyrostla také absolutní marže.

Žlutá čára zvýrazňuje dobu, kdy se aplikovala struktura kampaní podle marží.

V marži z PPC reklamy se to projevilo jejím postupným růstem:

Další faktory podle nichž člením produkty v Performance Max kampaních představím v příštím článku.

Pozor pro vytváření struktury P.Max kampaní potřebujete, aby každá z nich měla nejméně 30 konverzí za měsíc (čím víc, tím líp).

You May Also Like