Na Instagramu lze označovat produkty

Instagram umožnil označovat produktu v postech v České republice! O co se jedná? Jaké očekávat výsledky?

V rámci běžného příspěvku můžete nově na Instagramu označit produkty, které se nacházejí v takovém příspěvku. Tato funkce pomůže sledujícím snáze najít daný produkty, protože snáze najdou vyobrazený produkt.

Jak uživatel pozná, že je na obrázku otagovaný produkt?

Prostřednictvím symbolu nákupního košíku. Uživatel při prohlížení konkrétního postu si může zobrazit otagované produkty a přímo se prokliknout do e-shopu přes tlačítko Zobrazit na webu.

Kdo může v postech otagovat produkty?

Profil, který prodává zboží a je v režimu business. Dále musí mít feed produktů a aktivovaný katalog produktů na Facebooku, který bude s propojený s business profilem.

Tuhle podmínku může splnit většina e-shopů, které si aktivují katalog produktů na Facebooku a budou mít účet na Instagramu jako business profil.

Produkty z jiných e-shopů / od jiných prodejců označovat nelze.

Jaké očekávat výsledky od tohoto tagování?

Odpovězení této otázky bude individuální pro jednotlivé e-shopy. Odhady lze odvozovat na základě znalosti:

  • jaké tržby přivádí Instagram e-shopu nyní,
  • kolik návštěvníků přivádí Instram e-shopu,
  • jaký má průměrný reach jeden organický příspěvek.

Pakliže je současný podíl Instagramu na tržbách e-shopu zanedbatelný, není příliš pravděpodobné, že zavedení této služby by udělalo skokový růst v tržbách celého e-shopu.

Naopak pokud je Instagram významným zdrojem tržeb a návštěvnosti, může usnadnění cesty k nákupu ovlivnit tržby.