S rozšiřováním online marketingu a prodejů přes e-shopy se rozšířil pojem SEO popis. Zjistěte co tento pojem znamená ve článku níže.
SEO popis
SEO popis má 2 významy:
- text umístěný na webu – delší text na webu, obvykle umístěný v dolní části stránky, při psaní jsou využity hledáná klíčová slova a fráze,
- kratší text v meta description – v hlavičce zdrojového kódu stránky.
Tvořte obsah (včetně SEO popisů) pro vyhledávače uživatele
Nejprve si řekněme, že tvoření obsahu pro vyhledávače je špatně. Obsah tvořte pro uživatele.
Je v pořádku přizpůsobit texty na webu tomu, co používají a vyhledávají návštěvníci (to zjistíte v analýze klíčových slov). Je možné, že:
- odborné oborové slovo je méně používané než jeho lidové synonymum (např. uživatelé více používají slovo podrážka než podešev),
- používají v různých oblastech různá pojmenování,
- existují 2 synonyma s podobnou hledaností.
Dává smysl taková slova využít a pracovat s nimi kvůli srozumitelnosti pro uživatele. Nicméně samotný text musí mít pro uživatele přidanou hodnotu.
Ad 1) SEO popis jako text na webu
Špatně: Tento text využívá různé kombinace klíčových slov. Pakliže si ho uživatel přečte, připadá mu spíše jako kombinace různých frází bez přidané hodnoty.
Doporučuju: Napište delší text (může mít 500 až 2000 znaků pokud má přidanou hodnotu) edukativně nebo inspirativně pro zákazníka. Text, který zákazníkovi před nákupem poradí, rozebere varianty a vlastnosti prodávaných produktů, nejprodávanější značky, poradí s výběrem vhodné varianty. Jakoby uživateli vyprávěl prodavač v offline prodejně.
Příklad: pokud prodáváte televize, můžete vytvořit text do kategorie s televizemi, který vysvětluje:
- velikosti televizních obrazovek (palce vs centimetry) a poradí s výběrem vhodné velikosti obrazovky,
- co to je chytrá televize,
- typy příjmů a možnosti integrovaných tunerů v televizích,
- různé typy funkcí.
Tento text může obsahovat použití synonym a hledaných frází, které jsou pro uživatele srozumitelné a které uživatelé používající (s tím pomůže klíčovka).
Ad 2) SEO popis jako meta description
Text mohou (ale nemusí) využít vyhledávače k propsání informací o stránce do výsledků vyhledávání. Maximální doporučená délka je 160 znaků.
Špatně: Nudná formulace využívající klíčová slova.
Správně: Atraktivní text popisující obsah stránky a vysvětlení, proč by uživatel měl otevřít právě tuto.
Více informací o SEO
SEO je zkratka z angličtiny a v češtině znamená optimalizace pro vyhledávače. Více o SEO najdete na:
- Článek neplacené kanály v sérii Základech online marketingu na DigiNews.
- Strana SEO na mém webu – definice co to je SEO, přednosti, srovnání s PPC ve vyhledávání.
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.