Vysvětlení: Co je SEO popis?

S rozšiřováním online marketingu a prodejů přes e-shopy se rozšířil pojem SEO popis. Zjistěte co tento pojem znamená ve článku níže.

SEO popis

SEO popis má 2 významy:

  1. text umístěný na webu – delší text na webu, obvykle umístěný v dolní části stránky, při psaní jsou využity hledáná klíčová slova a fráze,
  2. kratší text v meta description – v hlavičce zdrojového kódu stránky.

Tvořte obsah (včetně SEO popisů) pro vyhledávače uživatele

Nejprve si řekněme, že tvoření obsahu pro vyhledávače je špatně. Obsah tvořte pro uživatele.

Je v pořádku přizpůsobit texty na webu tomu, co používají a vyhledávají návštěvníci (to zjistíte v analýze klíčových slov). Je možné, že:

  • odborné oborové slovo je méně používané než jeho lidové synonymum (např. uživatelé více používají slovo podrážka než podešev),
  • používají v různých oblastech různá pojmenování,
  • existují 2 synonyma s podobnou hledaností.

Dává smysl taková slova využít a pracovat s nimi kvůli srozumitelnosti pro uživatele. Nicméně samotný text musí mít pro uživatele přidanou hodnotu.

Ad 1) SEO popis jako text na webu

Špatně: Tento text využívá různé kombinace klíčových slov. Pakliže si ho uživatel přečte, připadá mu spíše jako kombinace různých frází bez přidané hodnoty.

Doporučuju: Napište delší text (může mít 500 až 2000 znaků pokud má přidanou hodnotu) edukativně nebo inspirativně pro zákazníka. Text, který zákazníkovi před nákupem poradí, rozebere varianty a vlastnosti prodávaných produktů, nejprodávanější značky, poradí s výběrem vhodné varianty. Jakoby uživateli vyprávěl prodavač v offline prodejně.

Příklad: pokud prodáváte televize, můžete vytvořit text do kategorie s televizemi, který vysvětluje:

  • velikosti televizních obrazovek (palce vs centimetry) a poradí s výběrem vhodné velikosti obrazovky,
  • co to je chytrá televize,
  • typy příjmů a možnosti integrovaných tunerů v televizích,
  • různé typy funkcí.

Tento text může obsahovat použití synonym a hledaných frází, které jsou pro uživatele srozumitelné a které uživatelé používající (s tím pomůže klíčovka).

Ad 2) SEO popis jako meta description

Text mohou (ale nemusí) využít vyhledávače k propsání informací o stránce do výsledků vyhledávání. Maximální doporučená délka je 160 znaků.

Špatně: Nudná formulace využívající klíčová slova.

Správně: Atraktivní text popisující obsah stránky a vysvětlení, proč by uživatel měl otevřít právě tuto.

Více informací o SEO

SEO je zkratka z angličtiny a v češtině znamená optimalizace pro vyhledávače. Více o SEO najdete na:

You May Also Like