Vysvětlení: Co je PPC kampaň?

PPC kampaň je běžná součást mixu online marketingových aktivit. Zjistěte co pojem PPC kampaň znamená.

Pojem PPC kampaň znamená jeden balík sad reklam a vydefinovaného cílení v PPC reklamě, v konkretním PPC systému (v Česku zejména Google Ads nebo Sklik). Obvykle takových PPC kampaní běží PPC systémech desítky.

O PPC reklamě

PPC reklama je efektivní způsob internetové reklamy, kde se platí za proklik zákazníka, z čehož vychází název PPC (pay per click). Dříve byla nejvíce spojení s reklamou ve vyhledávačích, ale dnes je také hojně rozšířená v obsahové síti. Máte široké možnosti cílení, je vysoce flexibilní a obshauje řadu reklamních formátů. Prostřednictvím PPC systémů můžete zadat také reklamu videoreklamu.

Více o PPC obecně najdete ve článku placené kanály v sérii článků Základy online marketingu na straně PPC reklama na mém osobním webu.

Členění PPC kampaní

Kampaně v PPC systémem se člení na:

  • Vyhledávací – reklamy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání a dále se dělí na:
    • Textové (responzivní) – zobrazují se jako textová reklama ve výsledcích vyhledávání,
    • Produktové (PLA) – zobrazují se jako produktová reklama ve výsledcích vyhledávání (název produktu, fotka, cena).
  • Displejové – zobrazují se v obsahové síti (řada webů, která spolupracuje s reklamními systémy) a dále se dělí na:
    • Bannerové – běžné obrázkové bannery,
    • Responzivní bannerové – bannery, které se přizpůsobí místu umístění reklamy (kombinace textu a obrázku), v některých systémech se zobrazuje také v plochách pro nativní reklamu,
    • Dynamické produktové – reklama jejíž obsah se skládá z produktových reklam – využívá se například při remarketingu připomínající prohlížené produkty.
  • Videokampaně – kampaně s videospoty, které můžeme dále rozdělit na:
    • In-stream – reklamy zobrazující se v okně, kde se přehrává videoobsah (např. před videem na YouTube nebo Stream),
    • Out-stream – reklamy, které se zobrazují v displejové síti.