PPC kampaň je běžná součást mixu online marketingových aktivit. Zjistěte co pojem PPC kampaň znamená.
Pojem PPC kampaň znamená jeden balík sad reklam a vydefinovaného cílení v PPC reklamě, v konkretním PPC systému (v Česku zejména Google Ads nebo Sklik). Obvykle takových PPC kampaní běží PPC systémech desítky.
O PPC reklamě
PPC reklama je efektivní způsob internetové reklamy, kde se platí za proklik zákazníka, z čehož vychází název PPC (pay per click). Dříve byla nejvíce spojení s reklamou ve vyhledávačích, ale dnes je také hojně rozšířená v obsahové síti. Máte široké možnosti cílení, je vysoce flexibilní a obshauje řadu reklamních formátů. Prostřednictvím PPC systémů můžete zadat také reklamu videoreklamu.
Více o PPC obecně najdete ve článku placené kanály v sérii článků Základy online marketingu na straně PPC reklama na mém osobním webu.
Členění PPC kampaní
Kampaně v PPC systémem se člení na:
- Vyhledávací – reklamy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání a dále se dělí na:
- Textové (responzivní) – zobrazují se jako textová reklama ve výsledcích vyhledávání,
- Produktové (PLA) – zobrazují se jako produktová reklama ve výsledcích vyhledávání (název produktu, fotka, cena).
- Displejové – zobrazují se v obsahové síti (řada webů, která spolupracuje s reklamními systémy) a dále se dělí na:
- Bannerové – běžné obrázkové bannery,
- Responzivní bannerové – bannery, které se přizpůsobí místu umístění reklamy (kombinace textu a obrázku), v některých systémech se zobrazuje také v plochách pro nativní reklamu,
- Dynamické produktové – reklama jejíž obsah se skládá z produktových reklam – využívá se například při remarketingu připomínající prohlížené produkty.
- Videokampaně – kampaně s videospoty, které můžeme dále rozdělit na:
- In-stream – reklamy zobrazující se v okně, kde se přehrává videoobsah (např. před videem na YouTube nebo Stream),
- Out-stream – reklamy, které se zobrazují v displejové síti.
PPC kampaně návod
PPC kampaně můžete nastavovat v reklamních systémech. Návody jednotlivých reklamních systémů najdete na adresách:
- Nápověda Google Ads – https://support.google.com/google-ads/
- Nápověda Sklik – https://napoveda.sklik.cz/
- Microsoft Advertising help center (anglicky) – https://help.ads.microsoft.com/
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.