Jak zjistit návštěvnost cizího webu

Návštěvnost cizího webu vás může zajímat v případě, že chce odhalit návštěvnost konkurence nebo zvažujete reklamu nebo komerční článek na vybraném webu.

Zjišťování návštěvnosti při nákupu reklamy

Pokud zjišťuje návštěvnost pro účely nákupu reklamního prostoru formou sponzorovaného článku nebo reklamních bannerů umístěných po určitý čas apod., doporučuju jako první krok vyžádání dat od provozovatele webu – konkrétně data o návštěvnosti ideálně ve formě reportu z Google Analytics či přímo přístupu do Google Analytics (je možné, že na takovou úroveň vás prodejce reklamního prostoru nebudete chtít pustit) o počtu návštěv a uživatelů. Zajímejte se také o geografická data k návštěvnosti (zda jsou návštěvníci skutečně z ČR či požadované lokality), dobu trvání návštěvy, bounce rate a kolik návštěv měly konkrétně ty stránky, kde budete mít umístěné reklamy. Druhým krokem je ověření dat postupem pro zjišťování návštěvnosti cizího webu, který uvádím níže.

Pokud nakupujete reklamu – nezapomeňte, že reklamu můžete také cílit na uživatele podle zájmů, demografie či geografie napříč weby na internetu (více ve článku o cílení online reklamy) a bannerovou reklamu lze nakupovat na počet zobrazení nebo kliknutí (více ve článku o placených kanálech).

Zjišťování návštěvnosti cizího webu

Při zjišťování návštěvnosti cizího webu vám doporučuju služby:

  • NetMonitor,
  • SimilarWeb.

NetMonitor je česká služba a měří data o návštěvnosti zejména velkých českých obsahových webů. Na data se můžete dostat přes odkaz: https://www.netmonitor.cz/online-data-ola Naopak pokud hledáte konkurenční e-shop nebo web komerční firmy, pravděpodobně jej v NetMonitoru nenajdete.

SimilarWeb je americký projekt, který odhaduje návštěvnost větších webů. Narozdíl od dat z Google Analytics nebo NetMonitor se zde jedná se o odhady návštěvnosti, takže data nemusí být přesná, ale pro základní přehled postačí. Jedná se o americkou službu, ale najdete zde i řadu velkých a středně velkých českých webů. Na data se můžete podívat přes odkaz: https://www.similarweb.com/.

Naproti tomu zjištění návštěvnosti u vlastního webu je jednodušší – více zjistíte v tomto článku.

You May Also Like