Měřte a vyhodnocujte návštěvnost (a další metriky)

Co nekontrolujete, to nemůžete dobře řídit. To platí také u návštěvnosti webových stránek. Proto je potřeba návštěvnost měřit a vyhodnocovat. Nejedná se jen o počet návštěvníků, ale také další data o nich, jejich chování a zdrojích návštěvnosti. A rozhodovat o investicích do (online) marketingových aktivit na základě těchto dat.

Čím měřit

Výborným nástrojem na měření (nejen) návštěvnosti je Google Analytics – mezinárodní a oblíbený nástroj webové analytiky od společnosti Google. Jeho základní verze je zdarma, existuje také rozšířená placená verze Google Analytics 360.

Co měřit

V Google Analytics neměříte jen počet návštěvníků, G.A. vám umožňuje měřit další data – počet uživatelů, míru okamžitého opuštění, počet konverzní (objednávek), tržby, konverzní míra, a podobně.

U metrik za celkovou návštěvnost to nekončí, můžete se podívat také na chování na webu – obsah, který uživatelé na webu navštěvují – všechny prohlédnuté stránky, vstupní stránky a výstupní stránky – díky tomu můžete najít stránky, které jsou důležité nebo také ty, které jsou problematické.

Další měřenou skupinou jsou akviziční zdroje – odkud návštěvníci přichází a vyhodnocovat tak investice do online marketingu a kampaní. Také můžete zjistit další data, která vám pomohou porozumět zákazníkům – geolokální, demografické, zařízení, prohlížeč, rozlišení a podobně.

Mezi další důležité data, které najdete v G.A. patří:

  • vyhodnocování konverzí a tržeb podle atribucí,
  • měření událostí na webu,
  • podrobná data o e-commerce pro e-shopy.

Proč návštěvnost měřit a vyhodnocovat

Na základě dat (nejen o návštěvnosti) z webové analytiky můžete dosáhnout:

  • zvýšení tržeb díky optimalizací investic do online marketingu a hledání efektivních kanálů,
  • zvýšení tržeb díky optimalizaci průchodnosti webem a konverzní míry.
  • najít efektivní zdroje pro zvyšování návštěvníků,
  • vyhodnotit kampaně,
  • ušetřit za neefektivní investice do výkonnostních kanálů,
  • poznat návštěvníky a porozumět jejich chování na webu,
  • pochopit, které stránky na webu jsou nejdůležitější a vyladit je,
  • zjistit, zda máte stránky, kterým věnujete příliš pozornosti, ale nemají velký význam pro návštěvníky nebo najít strany, kde se návštěvníci ztrácí,
  • porovnat a ověřit výsledky jednotlivých kanálů (Facebook reklama, Google Ads, Sklik), které vidíte v jejich systémech nebo vám ze systémů reportuje agentura – více ve článku Reporty a vyhodnocování.

Na data o návštěvnosti se tedy nemusíte dívat jen jako na statistický údaj, ale můžete využít komplexní data z webové analytiky jako velkého pomocníka pro řízení e-shopu nebo webu.

Jak začít s měřením

Nejdříve musíte integrovat na webu Google Analytics. Pokud to chcete mít vychytané, do budoucna se bude určitě hodit Google Tag Manager, který vám umožní snadno integrovat další pixely a kódy.

Návod na vložení základní značky Google Analytics: https://support.google.com/analytics/answer/1008080?hl=cs

Jak zvýšit počet návštěvníků na webu

Návštěvnost už měříte, ale potřebujete zvýšit počet návštěvníků? Mrkněte na tyto články:

You May Also Like